برگــــــ برگــــــِ دفتــر زندگــی مــن

برگــــــ برگــــــِ دفتــر زندگــی مــن

قصـه نیستم تا بـگــویی
نغمه نیستم تا بخـوانی
صدا نیستم که بشـنوی
یا چیزی چنان که ببینی
یا چیزی چنان که بدانی...

˜*°•.•°*"˜¯`´¯˜"*°•.•°*˜

خسته ام!
خسته از این راه، از این جاده
این راه به کجا می رود؟
این جاده راه به کجا دارد؟
کاش می دانستم
ته این جاده کجاست؟
نفسم گیر افتاده است در حجم تنم
تـَوان پاهایم را از دست داده ام
گویی در حصاری گیر افتاده ام
اما چه کنم
باید بروم...
هوا گرم است
من عطش دارم
تشنه ام
تشنۀ جرعه ای آب
که گلو تازه کنم
اما مانده ام
بغض گلویم را چه کنم؟
اشک چشمانم را چه کنم؟
دیگر تاب ندارم
چه سخت و ناممکن شده است
ادامۀ این راه،
ای کاش دستی بود
آغوشی بود که مرا در خود میکشید و
با خود می برد
به سوی نور، به سوی ابد
و نمی ماند ردپایی از من.....


˜*°•.•°*"˜¯`´¯˜"*°•.•°*˜

پیش چشم تو

پنجشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۱، ۰۹:۰۲ ب.ظ
ای از بهشت باز دری پیش چشم تو

افسانه‌ای‌ست حور و پری پیش چشم تو

صورتگران چین همه انگار خوانده‌اند

زیباشناسی نظری پیش چشم تو

باید به جای نرگس و مستی بیاوریم

تصویرهای تازه‌تری پیش چشم تو

«زاین آتش نهفته که در سینه‌ی من است»

خورشید شعله‌... نه، شرری پیش چشم تو

هر شب ز چشم تو نظری چشم داشتیم

دارد دعای ما اثری پیش چشم تو؟

چیزی نداشتم که کنم پیشکش‌، به‌جز

دیوان شعر مختصری پیش چشم تو


قیصر امین‌پور

 

پی نگاشت: امروز این شعر هم برایم تاثیرگذار بود و خاطره ای شد............

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۱/۲۴
تـــ ـارا

نظرات  (۴)

۲۴ فروردين ۹۱ ، ۲۱:۱۰ بگذار گمنام بمانم
سلام

به خونه ی من هم بیا

وبلاگم هر روز بروز میشه

منتظرتم

پاسخ:
سلام
ممنون از حضورتون...
با کمال میل در اسرع وقت.. حتما....
سلااااااااااااااااااااااااام
باورت میشه وقتی امروز بهم گفتی کدوم شعرو میخواستی سر کلاس بخونی از نگاهت فهمیدم امشب همینو مینویسی.
دوسش دارم خصوصا همون بیتش که انگشت گذاشتم زیرش و گفتم بخاطر این بیت انتخابش کردمو میخوام بخونمش:
باید بجای نرگس و مستی بیاوریم
تصویر های تازه تری پیش چشم تو

پاسخ:
عاشقتم وقتی فکرمو میخونی.....
منم این شعرو دوسش دارم...
دوستت دارم هوارتا....
آینه
سلام شما لینک شدید . لطفا من به نام (آبادان بهشت ویران من ) لینک کنید.
ممنون میشم

پاسخ:
سلام.... با تشکر ......... لینک می شوید...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی