برگــــــ برگــــــِ دفتــر زندگــی مــن

برگــــــ برگــــــِ دفتــر زندگــی مــن

قصـه نیستم تا بـگــویی
نغمه نیستم تا بخـوانی
صدا نیستم که بشـنوی
یا چیزی چنان که ببینی
یا چیزی چنان که بدانی...

˜*°•.•°*"˜¯`´¯˜"*°•.•°*˜

خسته ام!
خسته از این راه، از این جاده
این راه به کجا می رود؟
این جاده راه به کجا دارد؟
کاش می دانستم
ته این جاده کجاست؟
نفسم گیر افتاده است در حجم تنم
تـَوان پاهایم را از دست داده ام
گویی در حصاری گیر افتاده ام
اما چه کنم
باید بروم...
هوا گرم است
من عطش دارم
تشنه ام
تشنۀ جرعه ای آب
که گلو تازه کنم
اما مانده ام
بغض گلویم را چه کنم؟
اشک چشمانم را چه کنم؟
دیگر تاب ندارم
چه سخت و ناممکن شده است
ادامۀ این راه،
ای کاش دستی بود
آغوشی بود که مرا در خود میکشید و
با خود می برد
به سوی نور، به سوی ابد
و نمی ماند ردپایی از من.....


˜*°•.•°*"˜¯`´¯˜"*°•.•°*˜

بانو... فاطمه(س)...

دوشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۲، ۰۱:۵۸ ق.ظ




 

من با که گویم این که بهارم خزان شده
ماهم به خاک تیره ی غربت نهان شده
بانوی بی نشان که به هرسو نشان ز اوست
رفت از برم به قامت همچون کمان شده



دو حدیث گهربار از حضرت فاطمه زهرا لام الله علیها):

قالَتْ علیها السلام : مَنْ اصْعَدَ إ لىَ اللّهِ خالِصَ عِبادَتِهِ، اهْبَطَ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ افْضَلَ مَصْلَحَتِهِ.(بحار: ج 67، ص 249، ح 25)

هر کس عبادات و کارهاى خود را خالصانه براى خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت ها و برکات خود را براى او تقدیر مى نماید.

 

قالَتْ علیها السلام : إنَّ السَّعیدَ کُلَّ السَّعیدِ، حَقَّ السَّعیدِ مَنْ احَبَّ عَلیّا فى حَیاتِهِ وَ بَعْدَ مَوْتِهِ.(شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید: ج 2، ص 449 )

همانا حقیقت و واقعیّت تمام سعادت ها و رستگارى ها در دوستى علىّ علیه السلام در زمان حیات و پس از رحلتش خواهدبود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۰۵
تـــ ـارا

نظرات  (۹)

سلام خوشحال میشم به منم سربزنی...
پاسخ:
سلام

خدمت میرسیم...
سلام

دلم این شعر را جور دیگر زمزمه می کند می گذارم برای دل مهربان شما..


دارد دل و دین می برد از شهر شمیمی

افتاده نخ چادر او دست نسیمی

تسبیح دلم پاره شد آن دم که شنیدم

با دست خودش داده اناری به یتیمی

حتی اثر وضعی تسبیح و دعا را

بخشیده به همسایه، چه قرآن کریمی

در خانه ی زهرا همه معراج نشینند

آنجا که به جز چادر او نیست گلیمی

ای کاش در این بیت بسوزم که شنیدم

می سوخت حریم دل مولا چه حریمی

آتش مزن آتش در و دیوار دلش را

جز فاطمه در قلب علی نیست مقیمی



حالا نکند پنجره را وا بگذاریم

پرپر شود آن لاله زخمی به نسیمی


« سید حمیدرضا برقعی »


التماس دعا

بهارتون لبریز از رایحه ی یاس

در پناه حق...
پاسخ:
سلام بزرگوار

شعرهای جناب برقعی دل را به پرواز وا میدارد...
تشکر چقدر این شعرها را دوست دارم...

عطر یاس لحظه هاتان را خوشبو کند...


سلام

چه تعبیری خدا در نقطه دارد *** که تفسیری جدا هر نقطه دارد

به تعداد بهار عمر زهرا(س) *** همین اندازه کوثر نقطه دارد . . .

(سوره ی کوثر ۱۸ نقطه دارد)
پاسخ:
سلام

چه تعبیر زیبایی...

تشکر

در پناه حضرت زهرا(س) و سوره کوثر باشید...

مادر ما،مادر تموم عالمه....

فاطمیه مادر ماه محرمه....

ما منتظر منتقم فاطمه هستیم.

پاسخ:
 سلام علویه عزیز

ممنون از حضورت...
بهاری پراززیبای داشته باشی
پاسخ:
سلام

تشکر... زندگیتان بهاری باد...

سلام

امیدوارم عرض ارادت و تبریک سال نو بنده را با تأخیر پذیرا باشید. هم برای شما و هم برای همراهان مجازی تان سالی سرشار از سلامت و توفیق الهی آرزومندم. ایام فاطمیه را نیز به شما خواهران گرامی تسلیت عرض می نمایم.

پاسخ:
سلام

تشکر بزرگوار... متقابلا تبریک و عرض ادب اینجانب را بپذیرید... سالتان پر از سلامتی، شادکامی و برکت الهی...

و همچنین تسلیت...

دلنشین...مثل تمام حرفهای تمامشان...

 

 

امضا:از طرف یک فراموش شده

پاسخ:
واقعا...

اختیار دارین بانوووو... در قلب ما جا دارید...

چرا نگاه می کنی ؟ تنها ندیده ای ؟

به من نخند ...

من هم روزگاری

عزیز دل کسی بودم ...


[گل] نیستی ؟ سر نمیزنی ؟[گل]

پاسخ:
هستم... چشم خدمت میرسیم...
لحظه وداع فاطمه با علی از زبان معلم شهید(د.شریعتی) به روز هستم.
پاسخ:
تشکر ...
حتما میخوانمتان...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی