برگــــــ برگــــــِ دفتــر زندگــی مــن

برگــــــ برگــــــِ دفتــر زندگــی مــن

قصـه نیستم تا بـگــویی
نغمه نیستم تا بخـوانی
صدا نیستم که بشـنوی
یا چیزی چنان که ببینی
یا چیزی چنان که بدانی...

˜*°•.•°*"˜¯`´¯˜"*°•.•°*˜

خسته ام!
خسته از این راه، از این جاده
این راه به کجا می رود؟
این جاده راه به کجا دارد؟
کاش می دانستم
ته این جاده کجاست؟
نفسم گیر افتاده است در حجم تنم
تـَوان پاهایم را از دست داده ام
گویی در حصاری گیر افتاده ام
اما چه کنم
باید بروم...
هوا گرم است
من عطش دارم
تشنه ام
تشنۀ جرعه ای آب
که گلو تازه کنم
اما مانده ام
بغض گلویم را چه کنم؟
اشک چشمانم را چه کنم؟
دیگر تاب ندارم
چه سخت و ناممکن شده است
ادامۀ این راه،
ای کاش دستی بود
آغوشی بود که مرا در خود میکشید و
با خود می برد
به سوی نور، به سوی ابد
و نمی ماند ردپایی از من.....


˜*°•.•°*"˜¯`´¯˜"*°•.•°*˜

یــــا امام موسی کاظم(ع)

جمعه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۰۵ ب.ظ

سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع)، باب الحوائج،

خدمت تمامی شیعیان آن حضرت تسلیت باد.

 

سخنانی از موسى بن جعفر ( ع ):

۱- کوشش کنید اوقات شبانه روزى خود را به چهار بخش قسمت کنید: بخشى براى نیایش با خدا بخشى دیگر براى تاءمین معاش و زندگى ، بخش ‍ سوم براى معاشرت با برادران دینى که مورد اعتماد شما هستند و مى توانند لغزشهاى شما را یاد آورند و در باطن خیرخواه شما مى باشند، و بخش ‍ چهارم براى پرداختن به تفریحات سالم و لذات مشروع ، شما در پرتو این برنامه مى توانید وظایف خود را در سه مورد دیگر نیز بخوبى انجام دهید.


۲- هرگز با خود از فقر سخن نگویید، و به عمر طولانى نیندیشید زیرا هر کس خود را فقیر پندارد یا در فکر فقر در آینده باشد بخل مى ورزد، و هر کس به عمر طولانى بیندیشد آزمند مى شود. در زندگى دنیا از لذتهاى حلال و آنچه به آبروى شما لطمه نمى زند و اسراف شمرده نمى شود، بهره مند شوید و از این راه به انجام وظایف دینى کمک بگیرید، زیرا: هر کس که دنیاى خود را به خاطر دین ، یا دین را به خاطر دنیا ترک نماید از ما نیست .


۳- خود را از غضب خدا حفظ کن و سخن حق را بى پروا بگو هر چند نابودى تو در آن باشد. امّا بدان که حق موجب نابودى نیست بلکه نجات دهنده است . باطل را همواره رها کن . هر چند نجات تو در آن باشد و هرگز باطل نجات بخش نیست ، بالاخره سبب نابودى است .


۴- دانشمند را بخاطر علمش بزرگ بدار و از مجادله با او بپرهیز، و نادان را بخاطر نادانیش کوچک دار، ولى طردش نکن بلکه او را نزدیک بخوان و به او دانش بیاموز.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۳/۲۶
تـــ ـارا

نظرات  (۱۰)

سلام تارای خوبم
من هم تسلیت میگم سالروز شهادت جد بزرگوارتون رو.
انشالله در همه شئونات زندگی دستگیر فرزندشان باشند.
بابت این سخنان زیبا و طلایی بسیار ممنونم.
التماس دعا...
یا علی...

پاسخ:
سلام سمیرای عزیزم
من هم به شما تسلیت میگم.....
ممنون از دعاهای خوب همیشگیت.....
علی یارت...
سلام گلم.
شهادت امام موسی کاظم رو به همه تسلیت میگم.


گلا قابلتو نداشت،برا همین تقدیم کردم به همه ی دوستای مجازیم

پاسخ:
سلام عزیزم
منم به شما تسلیت میگم...

فدای تو دوست خوبم
سلام مرسی اجی حونم ببخشید نتونستم بهت سربزنم درس داشتم الان اومدم.شما خوبین؟

پاسخ:
سلام آجی جونم
خوبم
ایشالا درسا خوب خوب پیش بره
خوبیهاست که باعث میشه آدمادلتنگ بشن،به خاطرهمه خوبیات یه عالمه دلتنگتم

قصه ی عکسانت در آغوش من شاید تکراریست،قصه ی چشمان من که اشکهایش پنهانیست،همه از این دل حکایت میکند که هر نگاهش رسواییست

اینا واسه ی اجی گلم.

پاسخ:

ممنون آجی گلم....
تسلیت میگویم شهادت ان امام بزرگ را
متن و دعای خیر زیبایی بود عزیزم
ممنون

پاسخ:
ممنونم
منم به شما تسلیت می گم عزیزم
فدای تو عزیز....
سلام گلم.مرسی چه گلای نازی.تو خودت گلی عزیزم.
منم همه رو تقدیم میکنم به تو با عشق.فقط یه دونشو برداشتم برا خودم






پاسخ:
سلام رُزا جونی من
فدای تو عزیز دلم .... مرسی زحمت کشیدی عزیزم... با عشق دوست دارم
سلام دوست عزیزم ؛ تارا جون
من هم شهادت امام موسی کاظم علیه السلام رو بهت تسلیت عرض می کنم !
وبلاگ خوبی داری ؛ خوشحال شدم باهاش آشنا شدم ...
من وب قشنگ تو رو لینک کردم ! و با افتخار جزء دوست های آسمان نوشت شدی !
درضمن ممنونم از حضورت



سلام عزیزم، حیران جان...
منم به شما تبریک می گم...
ممنون از لطفت...
من هم با افقتخار وبلاگ زیباتو لینک کردم...
پاسخ:
سلام عزیزم، حیران جان...
منم به شما تبریک می گم...
ممنون از لطفت...
من هم با افقتخار وبلاگ زیباتو لینک کردم...
ای ترجمان هفتوانه عشق
تو را می سراید باران.
هر هفت قطره باران- آری
تمام باران ها هفت قطره اند!

پاسخ:
سلام
تشکر از این قطعه زیبا....
چـشـمـانـت کـارنـاوال آتـش بـازیـسـت!

یـک روز در هـر سـال

بـرای تـمـاشـایـش مـی روم

و بـاقـی روزهـایـم را

وقـت خـامـوش کـردن آتـشـی مـی کـنـم

کـه زیـر پـوسـتـم شـعـلـه مـی کـشـد
سلام تارا جون.خوبی گلم؟؟
از سمی جونیم خبل ندالی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ:
سلام رُزا جونی
خوبم
سمی جونی هم خووووووبه عزیزم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی