برگــــــ برگــــــِ دفتــر زندگــی مــن

برگــــــ برگــــــِ دفتــر زندگــی مــن

قصـه نیستم تا بـگــویی
نغمه نیستم تا بخـوانی
صدا نیستم که بشـنوی
یا چیزی چنان که ببینی
یا چیزی چنان که بدانی...

˜*°•.•°*"˜¯`´¯˜"*°•.•°*˜

خسته ام!
خسته از این راه، از این جاده
این راه به کجا می رود؟
این جاده راه به کجا دارد؟
کاش می دانستم
ته این جاده کجاست؟
نفسم گیر افتاده است در حجم تنم
تـَوان پاهایم را از دست داده ام
گویی در حصاری گیر افتاده ام
اما چه کنم
باید بروم...
هوا گرم است
من عطش دارم
تشنه ام
تشنۀ جرعه ای آب
که گلو تازه کنم
اما مانده ام
بغض گلویم را چه کنم؟
اشک چشمانم را چه کنم؟
دیگر تاب ندارم
چه سخت و ناممکن شده است
ادامۀ این راه،
ای کاش دستی بود
آغوشی بود که مرا در خود میکشید و
با خود می برد
به سوی نور، به سوی ابد
و نمی ماند ردپایی از من.....


˜*°•.•°*"˜¯`´¯˜"*°•.•°*˜

اعتـــــــکاف!

سه شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۱۶ ق.ظ

« قرآن می خوانند. خواندن ِ با حال، خواندن ِ با عشق ، خواندن ِ با اشک. روز سوم اعتکاف است . روز اول و دوم اگر اعتکاف را باطل می کردی ، فقط باطل می کردی . اما روز سوم نباید . حرام است . و باطن این حکم را که بنگری ، می بینی صاحب خانه به زور نگهت داشته است . دو روز اگر توی خانه اش ماندی و زار زدی ، روز سوم مال خود ِ اویی . عشق بازیِ روز سوم چیز دیگری است . افتاده ای توی بغل معشوق . چه کار می کنی ؟ گریه...گریه...گریه... . او می گوید ، او حرف می زند، یک بار با کلمات ِ کهف، یک بار با یس ، یک بار با صافات و... همین طور حرف هایش را گوش می دهی و زمزمه می کنی و اشک می ریزی . معنای این کلمات مَستت می کند .
قرآن که تمام می شود ، یک بغض عجیبی گلوی همه را می گیرد...»


برشی از کتاب «آل معشوق» نوشتۀ محمد صادق کریمی

کریمی در مقدمهٔ کتابش هم نوشته است: «رفیق ما هر سال یک میهمانیِ باشکوه راه می‌اندازد. بریز و بپاشی است که نگو! ما هم چند باری رفته‌ایم و حالَش را برده‌ایم.
بَس که زیبا بود گفتم بگذار از آن، وَصفُ الْعِیشی کنم که نصفُ الْعِیشی باشد برای شما...»

 

اعتکاف!....

   همیشه از این کلمه خیلی خوشم میومد، اُبُهتی داره این کلمه، قداستشو حس می کنی حتی اگه تا بحال در اعتکاف نبوده باشی.

    سه روز راز و نیاز با خدای خودت، سه روز فقط خودتی و خدات، و اعمالت، اینجا دیگر نمی توانی ریا کنی، نقاب به چهره بزنی و دروغ بگی.... خدات خوب می دونه تو کیستی و حالا وقتشه که خودتو پاک کنی از هر چی تا بحال آلوده ات کرده، فقط سه روز فرصت داری تا پاک شوی، رستگار شوی،... و بعد آرامش و تولدی دوباره، آخر روز سوم رها و سبک از هر گناهی، قدم می گذاری به این دنیای پر هیاهو، ولی از همین الان حس می کنی ظرفیتت بیشتر شده، ظرفیت تحمل و ناملایمات زندگیت، در عین حال پاکیت شکننده ترت کرده، حال باید بیشتر مراقب باشی نغلزی، از همین قدم اول با خودت عهد می کنی آدم دیگری شوی، آدم شوی... آدمی به تمام معنا....

 

پی نگاشت: خیلی آرزو دارم این حسو تجربه کنم... اما مث اینکه توفیقش نصیبم نمیشه،.......

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۳/۱۶
تـــ ـارا

نظرات  (۱۶)

___$$$$$$$______$$$$$$$
__$$______$$$__$$$_____$$
_$$_________$$_$$________$
_$___________$$$_________$
_$__________$$_$$________$
_$$_________$$$$$_______$$
__$$_________$$$_______$$
____$$________$_______$$
_____$$$_____________$$
_______$$__________$$
__________________$$
_________________$$
________________$$
_______________$$
_______________$$
_______________$$$__$$
________________$$_$$$
________________$$$$$$
_________________$$$$$$
______________$$$$$$$$$$



سلام دوست خوبم امیدوارم
فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت علی رو بهتون تبریک عرض می کنم
با محصولات فوق العاده داغ وبلاگ رو به روز کردم و منتظر حضور گرمت هستم
راستی میتونی در خبرنامه ی وبلاگ هم عضو بشی تا هر روز مطالب جدید رو به ایمیلت ارسال کنم

پاسخ:
سلام
تشکر منم به شما تبریک میگم....
سلام.
وب بسیال زیبا و دل نشینی داری.
اگر دوست داشتی قدم رو چشم ما بگذار و سری بما بزن


پاسخ:
سلام
حتما با کمال میل...
سلام تارای نازنینم. خوبی خانومی؟؟؟
وای گفتی اعتکاف. چقدر دلم میخواست منم سر این سفره ی آسمونی باشم. ایشالله سال دیگه باهم قسمتمون بشه

پاسخ:
سلام نازنینم.. ممنونم
ایشالله سال دیگه باهم.....
سلام
متشکر از الطافتون
...........
اینجوریه دیگه
باید با حوصله نوشت
والبته خوند
بازم مرسی
................
ضمناَ التماس دعا


پاسخ:
با سلام
خواهش میکنم... تشکر
محتاجیم به دعا
بــــــآور کטּ خیلے حرفـــ ـ استـ

وفــآدار دستـهآیے بـاشے

کـهـ یکـبار همـ لمســشآטּ

نکــرده اے...

پاسخ:
تشکر عزیزم
سلام خواستم بگم اعتکاف نزدیک شدن به خدا ،پاک شدن ،از نو به دنیا اومدن...

هر چی از فضای اعتکاف بگم کم گفتم

پاسخ:
سلام
ممنون از پیامتون
وب قشنگی داری من لینگت کردم

پاسخ:
تشکر.....
چشمت به چشم ما و دلت پیش دیگریست
جای گلایه نیست! که این رسم دلبریست
هرکس گذشت از نظرت در دلت نشست
تنها گناه آینه ها زود باوریست....

سلام ابجی مرسی
خوبی عزیزم؟

پاسخ:
سلام آجی خودم
مرسی گلم... خوبم
کاش هماره دلم معتکف حریم تو بود ....


پاسخ:
ای کـــ ـ ـ ـ ــاش!!!.........
سلام گل خوشبوی من!
بسیار زیبا بود و به دل نشست...
التماس دعا...

پاسخ:
سلام نازنینم...
تشکر... محتاجم به دعات................
سلام وب بسیار خوبی دارید و کاش همیشه در همه حال معتکف واقعی بودیم .
به من سر یزنید منتظر نظرات و راهنماییهاتون هستم .

پاسخ:
سلام
کاش....
حتما در اسرع وقت...
سلام تارا جان
اصل دل و نیتِ که پاکِ... التماس دعا.

پاسخ:


سلام خاتونم
اما دل این گناهکار چه کنه؟
محتاجیم به دعا....
سلام دوست خوبم..وبت خیلی خوشمله..
به منم سر بزن..

پاسخ:
سلام گلم
مرسییییییی
حتما میاااام
salam asisam,manmooonam k oOomadiiii webammmmm,cheeee range khoshmeli dare webetttt
linket kardam
bazam webam biaaaaa

پاسخ:
سلام دوست عزیز،از لطفت ممنون...
منم در اسرع وقت لینکت میکنم
مرسی عزیزم ازراهنماییت

پاسخ:
خواهش میکنم عزیزم...
پروفایلتون فعال نیست...

پاسخ:
بله فعال نیست....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی