برگــــــ برگــــــِ دفتــر زندگــی مــن

برگــــــ برگــــــِ دفتــر زندگــی مــن

قصـه نیستم تا بـگــویی
نغمه نیستم تا بخـوانی
صدا نیستم که بشـنوی
یا چیزی چنان که ببینی
یا چیزی چنان که بدانی...

˜*°•.•°*"˜¯`´¯˜"*°•.•°*˜

خسته ام!
خسته از این راه، از این جاده
این راه به کجا می رود؟
این جاده راه به کجا دارد؟
کاش می دانستم
ته این جاده کجاست؟
نفسم گیر افتاده است در حجم تنم
تـَوان پاهایم را از دست داده ام
گویی در حصاری گیر افتاده ام
اما چه کنم
باید بروم...
هوا گرم است
من عطش دارم
تشنه ام
تشنۀ جرعه ای آب
که گلو تازه کنم
اما مانده ام
بغض گلویم را چه کنم؟
اشک چشمانم را چه کنم؟
دیگر تاب ندارم
چه سخت و ناممکن شده است
ادامۀ این راه،
ای کاش دستی بود
آغوشی بود که مرا در خود میکشید و
با خود می برد
به سوی نور، به سوی ابد
و نمی ماند ردپایی از من.....


˜*°•.•°*"˜¯`´¯˜"*°•.•°*˜

خیّـــــــــام

پنجشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۷:۵۵ ب.ظ

ای کــــاش که جـــــای آرمیـــدن بـــودی           یــا این ره دور را رسیـــدن بودی

کاش از پی صد هزار سال از دل خاک           چــون سبزه امیــد بر دمیـدن بودی

بزرگداشت خیّـــام، فیلسوف و ریاضیدان ایرانی گرامی باد.

آشنایی مختصری باایشان:

حکیم ابوالفتح عمربن ابراهیم الخیامی مشهور به “خیام” فیلسوف و ریاضیدان و منجم و شاعر ایرانی در سال ۴۳۹ هجری قمری در نیشابور زاده شد. وی در ترتیب رصد ملکشاهی و اصلاح تقویم جلالی همکاری داشت. وی اشعاری به زبان پارسی و تازی و کتابهایی نیز به هر دو زبان دارد. از آثار او در ریاضی و جبر و مقابله رساله فی شرح ما اشکل من مصادرات کتاب اقلیدس، رساله فی الاحتیال لمعرفه مقداری الذهب و الفضه فی جسم مرکب منهما، و لوازم الامکنه را می‌توان نام برد. وی به سال ۵۲۶ هجری قمری درگذشت. رباعیات او شهرت جهانی دارد.

مثلث پاسکال خیام :: چهارضلعی خیام ساکری :: رباعیات خیام :: نامگذاری سیاره ای بنام خیام

 

منابع: سایت گنجور (http://ganjoor.net) و سایت ویکیپدیا فارسی (http://fa.wikipedia.org)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۲/۲۸
تـــ ـارا

نظرات  (۵)

۲۸ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۵:۳۳ باشگاه پرواز
با سلام احتمالا با باشگاه پرواز آشنایی دارید اگر آشنایی ندارید میتوانید به صفحه ۶۵۰ پیام نمای شبکه دو مراجعه کنید منم یکی از دوستداران باشگاه پرواز هستم که با توجه به محدودیت صفحات پیام نما برای باشگاه پرواز این وبلاگ رو ایجاد کردم تا بتوانید مطالبتان را در آن درج کنید.
برای تبادل لینک کافیست وبلاگ من رو با نام باشگاه پرواز لینک کنید و به من خبر دهید تا وبلاگ شما رو لینک کنم توجه نمایید که به علت درخواست زیاد فقط با تعداد محدودی از وبلاگ ها تبادل لینک صورت میگیرد.
سلاملیکم

عصر بخیر روز بخیر همه وقت بخیر

چیطوری شما؟

امروز چیطور بود؟

خوبی؟حالو احوال؟

گفتم یه حالی پرسیده باشم..

(ستاد خوش اخلاقان بلاگفا)....
سلام عزیزم. ممنون از یادآوریت.
روحش شاد

پاسخ:
سلام بارانم
روحش شاد
سلام گلم
جای آبتین خیلی خالیه اون عاشق خیامه

پاسخ:
سلاااااااااام
صب آبتین از بس حرف زد یادم رف بهش بگم امروز روز خییییییامه
سلام خدمت خانم تارا، واقعا عالی کارکردید.
روحش شاد
فقط میخواستم از شما یادی کرده باشم.
یا حق

پاسخ:
سلام
تشکر میکنم... شما لطف دارین...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی