برگــــــ برگــــــِ دفتــر زندگــی مــن

برگــــــ برگــــــِ دفتــر زندگــی مــن

قصـه نیستم تا بـگــویی
نغمه نیستم تا بخـوانی
صدا نیستم که بشـنوی
یا چیزی چنان که ببینی
یا چیزی چنان که بدانی...

˜*°•.•°*"˜¯`´¯˜"*°•.•°*˜

خسته ام!
خسته از این راه، از این جاده
این راه به کجا می رود؟
این جاده راه به کجا دارد؟
کاش می دانستم
ته این جاده کجاست؟
نفسم گیر افتاده است در حجم تنم
تـَوان پاهایم را از دست داده ام
گویی در حصاری گیر افتاده ام
اما چه کنم
باید بروم...
هوا گرم است
من عطش دارم
تشنه ام
تشنۀ جرعه ای آب
که گلو تازه کنم
اما مانده ام
بغض گلویم را چه کنم؟
اشک چشمانم را چه کنم؟
دیگر تاب ندارم
چه سخت و ناممکن شده است
ادامۀ این راه،
ای کاش دستی بود
آغوشی بود که مرا در خود میکشید و
با خود می برد
به سوی نور، به سوی ابد
و نمی ماند ردپایی از من.....


˜*°•.•°*"˜¯`´¯˜"*°•.•°*˜

شـــیخ بهــــــــایی

يكشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۱۰ ب.ظ

دوش از دَرَم آمد آن مه لاله نقاب            سیرش نه بدیدیم و روان شد به شتاب

گفتم که : دگر کِیَت بخواهم دیدن؟            گفتا که: به وقـت سـحر، اما در خواب

امروز روز بزرگـــداشت شیخ بهایی بود...

بیاییم بیشتر با این گنجینه های کشورمون آشنا بشیم:

بهاء الدین محمد عاملی مشهور به شیخ بهایی از دانشمندان بنام عهد شاه عباس صفوی است. وی در سال ۹۵۳ هجری قمری در بعلبک متولد شد. در ۱۳ سالگی همراه پدرش به ایران مهاجرت کرد. وی تألیفاتی به فارسی و عربی دارد که مجموعهٔ آنها به ۸۸ کتاب و رساله بالغ می‌شود. از آثار او می‌توان به کشکول، دیوان غزلیات، جامع عباسی (در فقه)، خلاصةالحساب، تشریح الافلاک و دو مثنوی معروف ” نان و حلوا” و “شیر و شکر” اشاره کرد. وی در سال ۱۰۳۰ هجری قمری در اصفهان دار فانی را وداع گفت. جنازهٔ او را به مشهد انتقال دادند و در مسجد گوهرشاد دفن کردند.

آثار او در این مجموعه:

دیوان اشعار - نان و حلوا ـ شیر و شکر - نان و پنیر

منبع: سایت گنجور (http://ganjoor.net)

پی نگاشت: امروز از صبح تا عصر سرکار بودم نشد زودتر آپ کنم. دیر شد.....

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۲/۰۳
تـــ ـارا

نظرات  (۵)

سلام تارای گلم
چه خوبه هر بار آپت به نام یه بزرگه.بزرگانی که متاسفانه در غرب طرفداران بیشتری دارند تا در خاک خودی
دست گلت درد نکنه

پاسخ:
سلام سمیرا جونم
مرسییییییی... منم قصدم اینه که یادآوری هرچند کوچک کرده باشم ... باشد که بریم دنبال شناخت بهترشون
زیبا بود اما ای کاش کمی هم بزرگان به این نابغه ها ارزش میدادن و براشون............
ای کاش ما بیشتر از بیگانگان براشون ارزش.............
ان شاالله زنده باشین که حداقل شما نامشون رو........

پاسخ:
ممنون... ای کاش..........
"السلام علیک یا ممتحنته امتحنک الذی
خلقک قبل ان یخلقک قبل ان یخلقک و
کنت لما امتحنک به صابره"
سلام بر تو ای فاطمه.ای امتحان شده ای که
خالق تو٬قبل از خلق کردنت تو را امتحان نمود
و بر آن امتحان صابر و شکیبایت یافت.
سلام و درود
شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرای اطهر(س)را تسلیت عرض میکنم.
التماس دعا
یا حق...


پاسخ:
سلام عزیزم
منهم شهادت بانویمان را تسلیت میگویم....
التماس دعای متقابل...
خوش به حال این عزیزان که شما ازشون یاد میکنی

پاسخ:
عزیزم یاد این بزرگواران کافی نیست، دوست دارم بیشتر بشناسمشون....
در جـَـــوابـــِ اَشکـــــ هـــای گـــَرمَمـــ،

کهــ روی گونهــ هایَمـــ سُرسُرهـــ بــازی مــی کَـــردَنــد...

بــِــینـــِ آنـــ همهـــ آدمــــ،

در آخــــرینــــ دیــــدار ِ رسمــــی مان....

نبایــــد مـــی گفـــتـــی:

"دُنــــیای شُمـــا چـــِقـــَدر قـــَشَنگــــ اَستـــ"

دلـــ اَستــــ دیـــــگــَــر

مـــــی شکـــــنــــد....

پاسخ:
ممنون عزیییزم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی